Ads 468x60px

niedziela, 21 lipca 2013

Ufff jak gorąco, jeść się nie che... ale coś "szamać" trzeba! Może coś z jogurtem?

Czy Wy też nie jesteście głodni w takie upały? To zupełnie tak samo jak my. Zamiast gorrrącego "schaboszczaka" zdecydowanie wolimy chłodnik litewski. Naszym zdaniem najlepszy chłodnik robią w bydgoskim Kaprysie, przy C. Skłodowskiej 1. Jeżeli nie znacie, musicie koniecznie tutaj wpaść!


Oczywiście możecie sami przygotować coś pysznego i chłodnego - jako bazę proponujemy Wam jogurt i jeden z przepisów Moniki Mrozowskiej, która przygotowała bogate menu w ramach kampanii Jogurt na dobry dzień! Zajrzyjcie koniecznie tutaj http://www.jogurtnadobrydzien.pl/menu/.

Hej, czy wiecie jakie mamy na rynku jogurty i czym one się różnią? Ze względu na przeznaczenie wyróżniamy kilka grup jogurtów:
  • Jogurty owocowe i smakowe, których jest najwięcej na rynku. W asortymencie dostępny jest z truskawkami, malinami, brzoskwiniami, wiśniami, śliwkami oraz o wielu różnych smakach jak waniliowy, czekoladowy, kawowy, które idealnie sprawdzają się na lekkie śniadanie. Wystarczy dodać płatki by stworzyć pełnowartościowy posiłek. Jest to również doskonała forma gdy nie mamy czasu, a chcemy zjeść coś smacznego.
  • Jogurty owocowe i smakowe wzbogacone odżywczymi dodatkami: musli, ziarnami zbóż, orzechami, miodem, kawałkami czekolady, ziarnami innych roślin np. słonecznika, dyni. Te jogurty dostarczają wiele mikro i makro elementów. Dla przykładu orzechy zawierają korzystne dla zdrowia tłuszcze jedno- i wielonasycone, a także wspomagają pracę mózgu poprzez zawartość fosforu. Z kolei zboża zawierają dużą ilość błonnika i substancji mineralnych, które są dostarczane organizmowi. Oba składniki przyspieszają metabolizm.

  • Jogurt typu „greckiego” to gęsty jogurt naturalny, który swoją konsystencję osiąga w naturalny sposób - w procesie fermentacji. Jest on delikatniejszy niż tradycyjny i ma właściwości zakwaszające, co ułatwia przyswajanie wapnia. Jogurt grecki zawiera mniej węglowodanów oraz laktazy, dzięki temu może być polecany osobom z cukrzycą oraz nietolerancją laktozy. Istotne jest również to, że jogurt grecki zawiera 2 razy więcej białka. Z tego też powodu, zapewnia uczucie sytości na dłużej. Jest to też ciekawa alternatywa dla wegetarian, ponieważ w łatwy sposób można pokryć dzienne zapotrzebowanie na białko.
  • Jogurt pitny charakteryzuje się płynną konsystencją, dzięki czemu może zastąpić soki i inne napoje chłodzące. Zaletą jest również to, że szybko zaspokaja głód w każdej chwili, gdziekolwiek jesteśmy i o każdej porze. Możemy zaobserwować, że wraz z podwyższaniem się temperatury za oknem częściej sięgamy po jogurty pitne ze względu na wygodne opakowanie (np. zakręcana butelka).
  • Jogurt z probiotykami, z bakteriami (L.actobacillus casei, L.actobacillus acidophilus, Bifidobacterium bifidum) działającymi korzystnie na układ pokarmowy, które usprawniają proces trawienia. Takie jogurty spożywa się głównie podczas kuracji antybiotykowej, ponieważ zawarte w nich bakterie podtrzymują odporność. Dodatkowo produkują kwas mlekowy w jelitach, który zapobiega rozwojowi bakterii chorobotwórczych.
Jak widzimy powyżej jest cały wachlarz jogurtów, z których można wybrać odpowiedni dla siebie i bardzo szybko stworzyć różne dania lub przekąski. Na śniadanie wystarczy dodać płatki, suszone czy świeże owoce, miód, ziarna (np. dyni, słonecznika) czy mieszankę orzechów by stworzyć miskę pełną energii na początek dnia. Propozycją są jabłka z pieczonymi orzechami i jogurtem bananowym lub kanapki z jogurtowym twarożkiem i sezonowymi warzywami.

W ciągu dnia gdy poczujemy lekki głód można przygotować pożywny koktajl na bazie jogurtu dodając świeże owoce. Obecnie najlepiej wrzucić kilka truskawek, moreli lub innych ulubionych owoców by stworzyć wyśmienity napój. Można również przygotować indyjskie lassi bądź turecki ayran.

Jogurt także świetnie sprawdza się do marynat np. grillowanych lub pieczony mięs (szczególnie drobiu i jagnięciny), ponieważ nadaje im soczystości i lekkiego smaku. Można skorzystać z innych pomysłów i przygotować tzatziki, curry, raitę, ciasta, placuszki, lody, musakę czy pilaw.

Więcej informacji znajduje się pod www.jogurtnadobrydzien.pl

Kampania jest dofinansowana ze środków Funduszu Promocji Mleka.

2 komentarze:

 

Obejrzało nas

Tymczasem w Bydgoszczy...

Newsletter